is het vies om met het doekje waarmee je het aanrecht schoon maakt een vlekje van de vloer te verwijderen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ofwel bevinden zich op de keukenvloer meer schadelijke bacterieen dan op het aanrecht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
61.7K

Antwoorden (3)

Andersom lijkt me viezer. Als je het doekje daarna netjes in de wasmand gooit en niet opnieuw op het aanrecht gebruikt, is er niet veel aan de hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de grond bevinden zich heel wat meer bacteriën,dus lijkt mij dit geen goed gedacht,gebruik dan liever iets van de keukenrol.
fremar
10 jaar geleden
Dat hangt er natuurlijk geheel en al vanaf van hoe schoon je vloer is, of te wel: hoe vaak en hoe recent de vloer schoongemaakt is en of je al dan niet binnen op schoenen loopt. Als je binnen met schoenen aan loopt dan zou ik de vloer zowiezo als ‘vies’ beschouwen, je weet immers nooit waar je buiten in gestaan hebt. Als je niet met schoenen aan loopt en je de vloer goed schoon houdt dan is er niet zo veel reden om aan te nemen dat er meer bacteriën op de vloer zitten dan op het aanrecht….
Schoonmaakdoekjes worden trouwens vooral onhygiënisch wanneer je ze vochtig weg legt en de bacteriën zo de tijd krijgen om zich te vermenigvuldigen. Het is dus wel zo verstandig elke dag een schoon doekje te gebruiken, en dus niet een doekje waarin de bacteriëen zich een nacht lang heerlijk hebben zitten voortplanten.
Als je een schoon doekje pakt, nat maakt en een vlekje van de (verder schone) vloer poetst en daarna het aanrecht, dan is dat hygiënischer dan wanneer je het aanrecht poetst, het doekje vochtig weg legt en vervolgens een dag later nog eens het aanrecht poetst.

Toegevoegd na 1 uur:
Wel natuurlijk tussen het poetsen van twee objecten door even het doekje flink uitspoelen.